Projecte INTETUR Departament de Màrqueting

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Departaments
Logo Departament de Màrqueting   Departament de Màrqueting
Departament de Màrqueting

Projecte INTETUR

Pàgina web del projecte d'investigació "Anàlisi integral del sector turístic des de les perspectives de gestió de l'oferta i el comportament de la demanda (INTETUR)"

 

Entitat finançadora:

Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats. Projectes de R+D de GENERACIÓ DE CONEIXEMENT i Projectes d'R+D+i REPTES INVESTIGACIÓ. Referència del projecte: RTI2018-099467-B-I00.

Descripció del projecte:

Espanya és un dels principals destinacions turístiques del món i compta amb una infraestructura de serveis particularment sòlida. A més, el turisme és fonamental per a l'economia espanyola, tant en termes d'ocupació com per la seva contribució al Producte Interior Brut, constituint el sector hoteler un dels seus principals pilars. No obstant això, aquest sector s'enfronta importants reptes derivats de la situació econòmica internacional i l'elevada competència entre empreses.

En aquest context, el projecte s'estructura al voltant de cinc línies d'investigació que tracten d'avançar en el coneixement de la realitat empresarial i del mercat. Aquestes línies aborden l'anàlisi de l'eficiència de la inversió publicitària d'empreses hoteleres així com del sector hoteler a nivell regional, a l'anàlisi de la rivalitat entre aerolínies a través de diversos instruments estratègics, la descripció del perfil dominant del turista de càmping en funció de seus valors humans, i l'anàlisi del comportament d'ús responsable de l'aigua per part dels turistes.

Investigadors principals:

Felipe Ruiz Moreno

Ricardo Sellers Rubio

Membres de l'equip d'investigació:

Ana Belén Casado Díaz

Azahara Romero Ortiz

Carla Rodríguez Sánchez

Francisco Mas Ruiz

Franco Manuel Sancho Esper

José Liberto Carratalá Puertas

Josefa Parreño Selva

María del Enar Ruiz Conde

María Elena Fabregat Cabrera

Purificación Aurora Calderón Martínez

Resultats d’investigació:

Nicolau, J.L. & Sellers-Rubio, R. (2019) “The bundling strategy: the one-click effect on loss aversion”. Journal of Hospitality & Tourism Research. In press. DOI: 10.1177/1096348019876692

Penagos-Londoño, G. I. & Ruiz-Moreno, F. (2019). “Identifying dynamics in strategic groups”. Journal of Modelling in Management, 14(2), 408-429.

Ruiz Moreno, F.; Mas Ruiz, F.J. & Sancho Esper, F. (2019). “Rivalry in the airline market: product differentiation and strategic groups”. 9th International Conference on Tourism Management & Related Issues. EIASM. Venecia (Italia). 19 y 20 de septiembre.

Sellers-Rubio, R. & Calderón-Martínez, A. (2019) “Brand strategy scope and advertising spending: the more the better?” Tourism Economics. In press.

Sellers-Rubio, R. & Calderón-Martínez, A. (2019). “Análisis de la eficiencia de la inversión publicitaria de las cadenas hoteleras”. XXXI Congreso Internacional de Marketing. AEMARK. Cáceres, España. 11 al 13 de septiembre.